17/11/2017 - Hulp gezocht!

Bijna alle rollen zijn verdeeld. Wat heeft iedereen goed zijn best gedaan met de audities. Dat beloofd wat! Wat was het lastig om te kiezen wie welke rol gaat spelen... Komende week kunnen we dan echt gaan oefenen, zodat we met kerst kunnen spetteren. Maar voordat het zover is, moet er nog best veel gebeuren:
- ontwerpen van het decor
- decor maken
- tekst inoefenen
- dansjes bij de liedjes bedenken/oefenen
- liedjes oefenen
- kleding uitzoeken/maken
- gymzaal versieren
- attributen verzamelen/maken
- licht en geluid in orde maken
- schminken

Mocht u ons bij één van deze dingen kunnen helpen, horen wij het graag. Zo kunnen we er samen echt iets tofs van maken!

17/11/2017 - Op onderzoek uit!

In de spotlights! Kijken naar een musical is een vorm van vermaak. Net zoals the Voice of Holland. We kijken het in onze vrije tijd, omdat we het leuk vinden. Maar hoe deden ze dat vroeger? Wat deden onze vaders, moeders, opa's, oma's en overgroot ouders? Afgelopen week zijn we opzoek gegaan in de geschiedenisboeken naar vormen van vermaak uit de geschiedenis.  

19/10/2017 - Williamsday

Tijdens de lampionnenavond wordt er een veiling georganiseerd om geld op te halen voor William. Hij is een aantal jaar terug verlamd geraakt door een fietsongeluk. Er wordt nu geld ingezameld, zodat hij straks met aanpassingen weer kan fietsen. 

Alle juffen en meesters bieden iets aan op deze veilig. Zelf zal ik een buitenrit op mijn pony veilen. We gaan dan heerlijk samen een rondje rijden op Naela (spreek het uit als Naila). Het is een IJslander en ze is super lief. Wie gaat er gezellig met mij mee? 

Lees in de hal wat er nog meer geveild gaat worden. Er zit vast iets leuks tussen! Voor jullie, maar zeker ook voor de kinderen!

 

18/10/2017 - Wij doen onderzoek!

De afgelopen weken zijn we heel druk bezig geweest met het doen van onderzoek naar de verschillende subthema's. De groep is in achten verdeeld. Dat betekent dat er van elke subgroep twee onderzoeksgroepen zijn. Onze klas wordt tijdens de themaafsluiting een echt museum waar u veel te weten komt over deze subthema's:
- fasen van water
- eb en vloed
- Nederland waterland
- drijven en zinken.
Net zoals in een echt museum kunt u niet alleen informatie lezen, u kunt ook proefjes doen.
Tot donderdag!

15/09/2017 - Water, onze vriend en vijand

Vandaag hebben we een startactiviteit gedaan: Water, onze vriend en vijand. We hebben platen van Nederland met en zonder dijken bekeken. Wat voor informatie is er allemaal al te halen uit de foto's? Hoe bouw je eigenlijk een sterke dijk? Hier hebben we mee geëxperimenteerd. Van verschillende materialen (hout, stenen, zand, plastic) hebben we dijken proberen te maken. De opdracht was: Bouw een dijk, die er voor zorgt dat het water straks aan één kant van de bak blijft. Dit is alle kinderen gelukt! Er is heel hard gewerkt om sterke dijken te bouwen, maar hoe zit dit nu eigenlijk bij een echte dijk? Die mag natuurlijk niet kapot gaan. Wat gebeurt er als je een dijk in Nederland weg haalt? Hoe kan dat nu eigenlijk dat er zonder dijken zoveel water is in Nederland? Er zijn weer allemaal mooie vragen ontstaan waar we later onderzoek naar zullen gaan doen!  

12/09/2017 - We gaan spetterend van start!

We doen de naam van ons thema eer aan: We zijn spetterend van start gegaan! De eerste week is voorbij gevlogen. We zijn aan de slag gegaan met drijven en zinken waar Elize en Emma hieronder meer over vertellen.

Hoi wij vertellen wat groep 6 aan het doen is.
Vorige week hebben we onderzoek gedaan naar drijven en zinken.
We gingen een eigen boot maken die moest drijven.
We zaten in groepjes van drie of vier.
We kregen een bak met water en een bak met materialen.
Van die materialen moesten we een boot maken.
Bij sommigen van de klas ging de boot drijven.  We hebben geleerd
dat de moleculen in het water de boot omhoog dieuwen. We
hebben een schematische weergave gemaakt over het drijven en zinken.